Цікаво, що чіпси, які нині мають репутацію простонародної й нездорової їжі, спочатку були створені для аристократії США. За даними Американської Асоціації закусок чіпси залишаються одним із найбільш популярних продуктів у США. Щорічні обсяги продажу їх у США складають приблизно 6 млрд. доларів, американці поїдають чіпсів більше, ніж будь-де у світі – майже 3 кг/рік! На їх виготовлення йде 11% усієї картоплі вирощеної у США. Батьком чіпсів можна вважати залізничного магната та одного з легендарних американських мільйонерів Корнеліуса Вандербільта і кухара готелю Moon Lake House в місті Саратога-Спрінгс Джорджа Крама. У 1853 р. Вандербільт зупинився у Moon Lake House і під час обіду наказав офіціантові віднести подану йому смажену картоплю, тому що вона була занадто товсто нарізана і погано просмажилася. Кухар Крам вирішив виправити ситуацію: він дуже тонко нарізав картоплю, обсмажив її у великій кількості олії до хрускоту і посолив. Вандербільт був у захваті та весь час перебування у готелі поїдав хрусткі картопляні скибочки. Таким чином, чіпси стали популярні серед американського бомонду і увійшли в меню фешенебельних ресторанів США.
Цікаво, що прототип чіпсів – «смажена картопля по-французьки» або картопля-фрі, яку тепер можна знайти у будь-якій закусочній типу МакДональдса, також спершу була їжею американської еліти. Вперше вона була представлена на обіді в Білому домі президентом
Томасом Джефферсоном, що довгий час пропрацював послом у Франції. «Картопля по-французьки» кілька десятиліть була недоступною простим смертним – олія була занадто дорогою, а тому картоплю воліли варити і пекти, але не смажити.
У 1929 р. була винайдена перша машина для промислового виготовлення чіпсів. Її придумав механік-самоук Фріман Макбет, що продав машину одній з фірм, але відмовився від плати за свій винахід, натомість зажадавши, що йому дозволять колупатися в його машині тоді, коли він цього захоче. У 1937 р. у США створили особливу дослідницьку організацію Національний Інститут картопляних чіпсів, яка зайнялася науковими дослідженнями у цій сфері. А в 1961 р. він уже перетворився у Міжнародний Інститут картопляних чіпсів. Одним із завдань дослідників смаженої картоплі стала боротьба з надмірно агресивними продавцями. Один з них рекомендував своїм покупцям користуватися чіпсами для миття, як мильною стружкою. Інший опублікував рецепт унікальної страви: засипати чіпси в глибоку тарілку, рясно посипати цукром і залити вершками.
У 1955 р. чіпси почали експансію на споживачів. Виробники чіпсів ввійшли в альянси з виробниками лимонадів, печива, цукерок, гамбургерів і хот-догів та стали продавати чіпси у комплекті з цими продуктами. В кінці 1950-х років чіпси були самим часто рекламованим продуктом на американських телеканалах. У 1970 р. чіпсів вперше було продано більш ніж на 1 млрд. доларів.
жерело: http://polezno.com
Нещодавно учні 5-Б класу під керівництвом шкільного бібліотекаря – Довбиш Олесі Вікторівни, здійснили похід до міської бібліотеки. З уст бібліотекаря Мартинюк Зінаїди Степанівни довідалися про безпосередню її роботу і діяльність самої бібліотеки.
– (фото 2) Доброго дня! Я учениця 9 класу Понінківської гімназії, хотіла б детальніше познайомитись із діяльністю міської бібліотеки і безпосередньо Вашої роботи. Що ви можете розповісти про історію створення бібліотеки?
– Взагалі, першу бібліотеку в Понінці було створено ще в 1892 році, а в 1969 році – створено Понінківську дитячу бібліотеку з ініціативи Районного відділу культури.
– Скільки років працюєте на даній посаді?
– На посаді бібліотекаря я вже працюю 25 років.– Ви самі обрали фах чи прислухались до поради близьких людей? І чи вважаєте посаду «бібліотекаря» - професією серця?
– За фахом я історик. Але за велінням долі, перше моє робоче місце – бібліотека. Працюючи з книгами, я зрозуміла, що це моє покликання, тому що мене заполонило спокійне, гармонійне середовище серед книг, постійне спілкування з юним читачем, проведення цікавих заходів.
– Які категорії читачів ви обслуговуєте?
– Зазвичай, моїми користувачами є учні 1-9 класів.
– До якої літератури найчастіше звертаються користувачі?
– Молодші школярі полюбляють читати казки, віршики, невеликі оповідання. А старші захоплюються пригодницькими, фантастичними, історичними романами.
– Чи проводяться заходи з метою популяризації книги серед широких кіл читачів?
– З цією метою, в дитячій бібліотеці оформляються книжкові виставки, тематичні полички (наприклад, «З дитинства йду я до Тараса», «Зберегти тепло рідної природи»), огляди літератури, а також такі заходи як «Барви рідного слова», «Світ колядок і щедрівок», «Юні ерудити».
– Яким коштом одержуєте книжкові замовлення? (Можливо, є спонсорська допомога?)
– Спонсорської допомоги немає. А надходять нам книги від ЦБС і за рахунок селищної ради.
– Чи поповнюється фонд бібліотеки рідкісними і цінними виданнями?
– Поповнюється (зокрема, довідниками, енциклопедіями, словниками).– Сучасні підлітки багато читають?
– Порівняно з попередніми роками, сучасні підлітки віддають перевагу комп’ютеру, але є і такі, що люблять та цінують книгу.
– Чи вважаєте свою професію необхідною і цінною в сучасному суспільстві?
– Так, професія бібліотекаря, є цінною і необхідною в людському суспільстві. Адже бібліотека сіє зерна мудрості, людяності, доброти в серця дітей.
– Дуже дякую за щире спілкування і змістовні відповіді. Бажаю успіхів у роботі і вдячних читачів.
Автор: Гребенюк Анна
День Матері відзначається у другу неділю травня , коли природа Мати виряджає свою доню Землю в пишному уборі весняних квітів у дорогу життя, праці й радості, люди висловлюють подяку материнській самопожертві. Жінка споконвіку вважалася берегинею домашнього вогнища та сімейного затишку.
Любов матері... Що може бути сокровенніше? У нас підсвідомо живе довіра до неї, ми знаємо, що мати не відвернеться від своєї дитини, її любов сильніша за буденні образи. Ніхто так, як вона, не здатен відчути і зрозуміти зранену душу. Уявляєте, скільки любові в жінки, яка є Матір'ю для усіх нас!
Коли проблеми гнітять розум, ми з дитячою щирістю хочемо відгородити себе від них, прибігши під покров Пресвятої Діви Марії. Великі гімни співають Марії саме у цей день.
Величезну роль у вихованні дітей відіграє перша, найрідніша у світі людина – рідна матір. Саме від неї залежить релігійне виховання дитини, і саме мати прищеплює любов до рідної землі. Історія України дуже жорстока і кривава. Було чимало таких моментів, коли українська нація могла зникнути з лиця землі. Але не менше ця земля славиться національними героями, яким ми завдячуємо своєю незалежністю. У вихованні справжніх патріотів велика роль відводиться матері, яка завжди боролася за духовне збереження своїх дітей, щоб вони були свідомими українцями, пам'ятали свою національну спадщину і походження, та виростали на користь своєї держави.Кажуть, що великі люди не народжуються – їх вирощують матері. Все це факти, які тільки підтверджують, що впродовж тисячоліть, незважаючи на всі лихоліття, жінка-мати є вічним джерелом невичерпної любові та берегинею національних традицій.
У день вшанування матерів варто зупинити на мить шалений ритм життя і задуматися, чи не забули ми раптом про свою найдорожчу у світі людину. Тому що це день пам'яті про матерів цілого світу, коли віддається належне їхній праці і безкорисливій жертві задля блага своїх дітей.
Прокопчук Ольга
Який же приємний присмак кохання! Коли п’янієш від чарів, прискорюється пульс, купа емоцій, і ти безмежно щасливий, не шукаючи для цього причин. 14 лютого наша школа відзначала день Святого Валентина. Кожен мав змогу надіслати святкову листівку для своєї другої половинки, або просто порадувати друзів.
У школі 17 лютого було проведено вечір до Дня закоханих. Глядачі отримали масу вражень, а учасники святкові стрічки. Свято було чудове, кожен досі згадує веселі епізоди. Що найцікавіше, майже усе було імпровізовано, ніхто не знав, що саме він переможець. Було обрано три пари, які змагалися за номінацію «Пара 2012». Це була запекла боротьба, адже кожен жадав перемоги. Але, як відомо, переможець лише один! У першому конкурсі кожен учасник, по черзі, говорив своїй половинці лагідні та ніжні слова, чи звичайні компліменти. У наступному конкурсі – кожна дівчина, піклуючись про зовнішній вигляд свого хлопця, вчилась зав’язувати краватку. В останньому конкурсі пари повинні були виразити своє кохання не використовуючи слів, лише за допомогою жестів.
Учасники гідно пройшли усі випробування, які на них чекали. Глядачі дуже хвилювалися і голосно вболівали за них. Найбільшим сюрпризом цього свята було те, що при оголошенні номінацій парам зав’язали руки стрічками, і вони не розв’язували їх до кінця святкової дискотеки. Це дало їм можливість краще пізнати один одного.
Тож переможцями стали: Москальчук Юлія і Капуста Олександр – найщиріша пара, Лавренюк Сергій і Гончаренко Христина – найоригінальніша пара, Сніцаренко Михайло і Матвіїв Наталія – пара 2012! Вітаємо переможців! Надалі бажаємо їм перемог у житті, справжнього кохання і просто гарного настрою!
Автор: Андрушко Артем
10-12 % людства – ліворукі. Сучасні спеціалісти стверджують: ліворукість – індивідуальний варіант норми. А як же бути цим індивідуальними варіантом?
Раніше ліворуких перевчали. Насильно, строго. Пришивали лівий рукав одягу, щоб ліва рука не піднімалася і працювала тільки права.
У школі на них завжди сварилися за почерк – заставити писати букви рівненько нереально. Сучасним ліворуким простіше: для них придумали розмальовки та прописи, ножиці та комп’ютерні миші. Учителі зобов’язані посадити ліворуку дитину так, щоб він не заважав сусідові по парті.
Ліворукими називають не тільки людей, які краще керують лівою рукою ,а й тих, чиї лівобічні парні органи (нога, рука, око, вухо) відіграють провідну роль. Якщо у людини краще розвинуті «ліві» органи, це означає, що головну роль займає права півкуля головного мозку, яка відповідає за абстрактне мислення, образну пам’ять, ритм, сприйняття музики, інтонацій, орієнтацію в просторі, чуттєву сферу.
В школі…
Ліворуким складніше засвоїти поняття «вправо», «вліво», «вище», «нижче». Часто їм складно підкорюються читання, письмо, математика. Такі діти швидко втомлюються. На уроці їхньої уваги вистачить максимум на 15 – 20 хвилин.
Але мистецька, емоційна, музична сторони для них відкриваються легко. Недаремно серед ліворуких багато художників, музикантів, архітекторів.
… і вдома.
Такі діти ніколи не повинні відчувати негативного ставлення до себе. Таких дітей не можна підганяти, краще дати кілька хвилин включитися в роботу. Їм важко переключатися з одного виду роботи на інший.
Відомі всьому світу ліворукі: Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Пабло Пікассо, Олександр Македонський, Чарлі Чаплін, Махатма Ганді, Альберт Енштейн, Ньютон, академік Павлов, Білл Гейтс.
Проте потрібно пам’ятати, що залишатися індивідуальністю завжди важко.
Автор: Кухарський Євген
Доброго дня!
Я, Гайдай Т. А. , на посаді соціального педагога працюю другий рік. На перший погляд ця професія є незнайомою, бо посада соціального педагога у навчальні заклади почали вводити нещодавно.
Основним змістом діяльності є забезпечення процесу соціалізації учнів у навчально-виховній діяльності, захист їхнього психічного, фізичного, соціального і духовного здоров'я, сприяння педагогічно доцільному і безконфліктному входженню молодої людини у світ дорослих, підготовка до самостійного життя в суспільстві.
Ми живемо у складному світі, в якому панує жорстокість, насилля, неповага. Це проблема кожного, але викорінювати її потрібно з раннього віку. Тому працюю з різними віковими категоріями.
Співпрацюючи з педагогічним колективом, важливе значення приділяю роботі у здійсненні профілактики негативних явищ в учнівському середовищі - правопорушень, алкоголізму, пропаганді здорового способу життя, навичкам безпечної поведінки. Проводжу виступи, виховні години, організовуємо загальношкільні акції до Дня здоров’я та Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, а також тестування на тривожність, агресивність, вивчення міжособистісних стосунків у класі, виявлення «групу ризику» та ін. Здійснюю профорієнтаційні бесіди і консультування із учнями про вибір професії, проводжу методики для вивчення професійних намірів старшокласників.
Особливу увагу приділяю таким категоріям дітей, як діти з неповних сімей, діти-сироти, діти позбавлені батьківського піклування, схильні до правопорушень, діти, які зазнали насильство, діти, чиї батьки працюють за кордоном, діти “групи ризику”. Обстежую побутові умови проживання учнів прийомних, багатодітних та неблагополучних сімей.
Кожна дитина – неповторна. Головне побачити в ній свого друга, розкрити її таланти і здібності, у важку хвилину вислухати і допомогти.
11 листопада відбувся конкурс «Міс осінь». Переможницею стала Аня Гребенюк.
З 16 листопада відкрита виставка «Осінній вернісаж».
У 1-А класі початкової школи Голощук Н. В. відбулося свято «Як все починалося».
18 жовтня в 4-Б класі відбувся «Веселий осінній ярмарок».
20 жовтня під керівництвом Бабіцької І. П. 1-В клас початкової школи провів свято «День народження колективу».
11 листопада у 1-Б клас початкової школи Маліновської О.В. відбулося свято «Благословенна будь шкільна родина».
3-Б та 4-Б класи початкової школи провели «Свято гарбузової каші». Вчителі Онищенко О. В. та Білогай В. В.
16 листопада відбулася зустріч старшокласників із багаторазовою чемпіонкою України та міжнародних змагань, учасницею чемпіонатів Європи з тхеквондо, ученицею 7-Б класу гімназії Євгенією Крутій.
Відбулися заходи з нагоди 120 річниці з Дня народження М. Булгакова.
Одинадцятикласники почали реєструватися на пробне ЗНО.
18 листопада учні 10 класу стали учасниками міжшкільної конференції з хімії, яка відбулася в Полонській гімназії.
На районних змаганнях з тенісу команда закладу виборола 3 місце.
![]() |
Подивіться на карту земної кулі! Скільки людей живуть у її різних куточках. А тепер помножте ці 6,5 мільярдів на шалену кількість мрій, які з’являються кожної хвилинки. Це все відбувається тому, що за кожною здійсненою мрією приходить нова, яка теж прагне свого здійснення. |
Людина починає мріяти, ще коли малесенькою прагне з’явитися на світ із маминого животика, і хоча ми ніколи не замислювалися над цим, це прекрасно, що таке манюсіньке сердечко має на стільки величезну мрію – жити! Потім у немовлятка народжуються нові прагнення: сказати перше слово «мама», зробити перший несміливий крок назустріч татковим обіймам. Та дивує те, що такій крихітці під силу здійснити не лише свої мрії, а й подарувати безмежну радість татусеві й матусі. |
![]() |
|
Потім малесенька дитинка зацікавлюється цим великим світом. У той момент, коли вона прибігає до матусі з черговим питанням: «Чому?», - мрією для неї стає отримання відповіді на це питання. Чим більше з’являється таких запитань, тим більше відповідей хоче отримати «чомучка». А де як не в школі можна здійснити такі мрії? І взагалі, це місце, де вони не тільки здійснюються, а й народжуються. Закінчується пора цікавого дитинства, і починається загадкова юність. Виростають діти, і разом з ними дорослішають їхні бажання. Надійні друзі, перше кохання, пошук себе і різноманітні хобі – це хоч і типові, але водночас такі неповторні мрії підлітка. Після їх здійснення – здобуття професії, самостійне життя, весілля… |
А потім… 9 місяців чекання і надій. Вони дарують нове життя, нові сподівання і бажання. Це одна з найзаповітніших мрій батьків. І тепер вона здійснена! Ця мрія подарувала шанс для здійснення нових сподівань малесенької людинки. Так завжди: кожна людина народжується для втілення мрій, тому в світі безперервно здійснюються чиїсь бажання. Тож не бійтеся сподіватись, бажати і мріяти!!! |
![]() |
20 січня двері нашого навчального закладу гостинно відкрилися для представників усіх шкіл, садочків та позашкільних закладів на району педагогічну виставку.
В актовому залі зібралася освітянська еліта району. Під час таких заходів вкотре переконуєшся у великому творчому потенціалі вчителів.
Перед присутніми виступили заступник нач. відділу освіти Сітарський В. В. та завідуюча районним методичним кабінетом Салюк О.М. Представники деяких навчальних закладів у коротких виступах представили свої роботи.
На високому рівні репрезентували НВК наші педагоги, роботи яких відзначилися і новизною, і актуальністю, і оформленням.
Серед присутніх панувала робоча, творча, але разом з тим і дружня атмосфера.
А святковий та піднесений настрій подарували колядки та щедрівки у виконанні наших педагогів.
Ось як на цей захід відгукнулась Тетяна Леонідівна педагог-організатор Понінківського «ЗОШ I-II ст.» :
« Ярмарка педагогічних ідей справила на мене гарне враження. На виставці було представлено багато робіт педагогів району. Можна було познайомитися з цікавими розробками уроків, посібниками, творчими проектами.
Кожен педагог, який побував на ярмарці мав змогу ознайомитися з роботами колег за своїм фохом. Приємним було також те, що господарі виставки привітали всіх гостей з різдвяними святами, заспівавши колядки і щедрівки»
Цікавим і творчим видався жовтень. Майже кожного дня інтелектуали та просто бажаючі мали змогу показати свої знання з різних предметів.
Потрібно зазначити, що у наших учнів завжди був дух змагання , конкурентності, тому всі з нетерпінням чекали результатів, вітали переможців, раділи за своїх однокласників.139 учнів стали переможцями шкільних олімпіад. Серед них є учні , які перемогли у кількох олімпіадах: Зеленська Аліна (5–Б кл.) , Давидюк Олексій (6-А кл.) , Адиканкова Юлія (7-В кл.), Клак Дарина ( 3-Б кл.).
Не забарився результат і в районі. В активі наших олімпійців 1 диплом 1 ступеня , 8 дипломів 2 супеня, 16 дипломів 3 ступеня.
А тепер 4 учнів захищатимуть школу та район в області.
Ми вирішили поспілкуватися з Аліною Зеленською , яка активно бере участь у олімпіадах та неодноразово займає призові місця. Перше питання було таке:
- Чи цікаво тобі приймати участь у олімпіадах?»
Аліна:
- Так! Дуже цікаво, адже це чудова можливість познайомитися з розумними людьми, знайти нових друзів!
- Як ти вважаєш, участь у олімпіадах дає користь для учнів?
- Дають величезну...завдяки їм я дізнаюся багато нового,серйозніше ставлюсь до навчання, бо знаю, що усе почуте на уроці може стати мені у пригоді на олімпіаді.
Нам стало цікаво, чи важко готуватися до олімпіад та як їй вдається досягти успіху. Аліна з посмішкою відповіла, що зовсім не важко, а навпаки це досить цікаво і захоплююче, а цікава робота ніколи не здається важкою. А завдяки чудовим наставникам та наполегливій праці, вона досягає успіху .А що для неї означає перемога у олімпіаді? На це учениця відповіла, що дуже приємно займати призове місце і захищати честь школи, перемога завжди приносить радість .
Творчим видався й грудень. Випускники нашої школи захищали свої наукові праці МАН спочатку на рівні школи, а згодом на рівні району. Робота у Малій академії наук вимагає від учасників схильності до постійних творчих пошуків, працелюбності, наполегливості, прагнення досягти творчих успіхів у науковій праці. Грехова Оксана та Адиканкова Юлія зайняли перше місце у районі та готуються до захисту своїх робіт в області. Учениці доклали багато зусиль до своїх наукових праць. Вони займалися з викладачами та самостійно, проводили багато дослідів.
Побажаймо удачі олімпійцям та учасникам Малої академії наук. Чекаємо перемог!